سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى را که چهار چیز دادند از چهار چیز محروم نباشد : آن را که دعا دادند از پذیرفته‏شدن محروم نماند ، و آن را که توبه روزى کردند ، از قبول گردیدن ، و آن را که آمرزش خواستن نصیب شد ، از بخشوده گردیدن ، و آن را که سپاس عطا شد از فزوده گشتن . و گواه این جمله کتاب خداست که در باره دعاست « مرا بخوانید تا بپذیرم . » و در آمرزش خواستن گفته است : « آن که کارى زشت کند یا بر خود ستم کند سپس از خدا آمرزش خواهد ، خدا را بخشنده و مهربان مى‏یابد . » و در باره سپاس گفته است : « اگر سپاس گفتید براى شما مى‏افزاییم . » و در توبت گفته است : « بازگشت به خدا براى کسانى است که از نادانى کار زشت مى‏کنند ، سپس زود باز مى‏گردند ، خدا بر اینان مى‏بخشاید و خدا دانا و حکیم است . » [نهج البلاغه]
صفحات اختصاصی
 
حدیث امروز
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :2
کل بازدید :55775
تعداد کل یاداشته ها : 22
103/2/5
1:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
[147]
از نسیم سحر آموختم و شعله ی شمع ؟؟؟!!! رسم شوریدگی و شیوه ی شیدایی را؟؟!!!

خبر مایه

قرآن کریم    :

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیکَ نَبَاَهُمْ بِالْحَقِّ اِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً؛    (1)

ما خبر آنان (اصحاب کهف) را بر تو درست حکایت مى‏کنیم، آنان جوانانى بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و ما بر هدایتشان افزودیم    .

سوره کهف، آیه 13     .


امام صادق علیه‏السلام     :

عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ ؛    (1)

جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع‏تر به کارهاى خیر روى مى‏آورند    .

کافى، ج 8، ص 93، ح 66     .


امام على علیه‏السلام     :

فى وَصِیَّتِهِ لاِبْنِهِ الحَسَنِ علیه‏السلام اِنَّما قَلْبُ الْحَدَثِ کَالاَْرضِ الخالیَةِ ما اُ لْقىَ فیها مِنْ شَىْ‏ءٍ قَبِلَتْهُ فَبادَرتُکَ بِالاَْدَبِ قَبْلَ اَنْ یَقْسُوَ قَلْبُکَ وَیَشْتَغِلَ لُبُّکَ ؛(1)

امام على علیه‏السلام :

در وصیّت به فرزندش امام حسن علیه‏السلام : دل جوان ، مانند زمین کشت‏ناشده است . آنچه در آن افکنده شود، مى‏پذیرد . از این رو ، پیش از آن‏که دلت سخت گردد و خِرَدَت سرگرم شود ، به تربیت تو همت گماشتم

نهج البلاغة ، از نامه 31 .


پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

اوصیکُمْ بِالشُّبّانِ خَیْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه‏َ بَعَثَنى بَشیرا وَ نَذیرا فَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّیوخُ، ثُمَّ قَرَاَ «فَطالَ عَلَیْهِمُ الاَْمَدُ فَقَسَتْ قُلوبُهُمْ»؛(1)

پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

شما را به نیکى با جوانان سفارش مى‏کنم، چرا که آنان، دل‏هاى رقیق‏ترى دارند، به راستى که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، جوانان با من هم پیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند. آن‏گاه این آیه را خواندند: «و عمر آنان به درازا کشید و دل‏هایشان سخت گردید».

سفینة البحار، ج 2، ص 176.


پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

مَنْ تَعَلَّمَ فى شَبابِهِ کانَ بِمَنْزِلَةِ الْوَشْمِ فِى الْحَجَرِ وَ مَن تَعَلَّمَ وَ هُوَ کَبیرٌ کانَ بِمَنْزِلَةِ الْکِتابِ عَلى وَجْهِ الْماءِ ؛(1)

هر کس در جوانى‏اش بیاموزد ، آموخته‏اش مانند نقش بر سنگ است و هر کس در بزرگ‏سالى بیاموزد، مانند نوشتن بر روى آب است .

نوادر راوندى ، ص 132، ح 169 .


امام باقر علیه‏السلام :

کانَ اَبى زَیْنُ الْعابِدینَ علیه‏السلام اِذا نَظَرَ اِلَى الشَّبابِ الَّذینَ یَطْـلُبونَ الْعِلْمَ اَدْناهُمْ اِلَیْهِ وَ قالَ : مَرحَبا بِکُمْ اَ نْتُمْ وَدائِعُ الْعِلْمِ وَ یوشِکُ اِذْ اَ نْتُمْ صِغارُ قَوْمٍ اَنْ تَـکونوا کِبارَ آخَرینَ ؛(1)

امام باقر علیه‏السلام :

پدرم [امام] زین‏العابدین علیه‏السلام ، هر گاه به جوانانى که دانش مى‏اندوختند ، مى‏نگریست ، آنان را به خود نزدیک مى‏کرد و مى‏فرمود : آفرین بر شما که امانت‏هاى [مردم براى آموختن [دانشید و به‏زودى شما کم‏سالان جامعه ، بزرگان جامعه‏اى دیگر مى‏شوید .

الدر النظیم فى مناقب الائمة اللهامیم ، ص 587 .


پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

یا عَلىُّ بادِر بِاَرْبَعٍ قَبْلَ اَرْبَعٍ : شَبابِکَ قَبْلَ هَرَمِکَ وَ صِحَّتِکَ قَبْلَ سُقْمِکَ وَ غِناکَ قَبْلَ فَقْرِکَ ، وَ حَیاتِکَ قَبْلَ مَوْتِکَ ؛(1)

اى على! چهار چیز را پیش از چهار چیز دریاب : جوانى‏ات را پیش از پیرى؛ و سلامتى‏ات را پیش از بیمارى؛ و ثروتت را پیش از فقر و زندگى‏ات را پیش از مرگ .

من لا یحضره الفقیه ، ج 4، ص 357، ح 5762 .


امام على علیه‏السلام :

فی قَولِ اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ «وَ لاَ تَنسَ نَصیبَکَ مِنَ الدُّنْیا» : لا تَنْسَ صِحَّتَکَ وَ قُوَّتَکَ وَ فَراغَکَ وَ شَبابَکَ وَ نَشاطَکَ اَنْ تَطْلُبَ بِهَا الآْخِرَةَ ؛(1)

درباره آیه سهم خود را از دنیا فراموش مکن : [یعنى] سلامتى ، توانایى ، فرصت ، جوانى و شادابى‏ات را فراموش مکن ، تا با آنها ، آخرت را به دست آورى .

قصص ، آیه 77 ؛ امالى صدوق ، ص 299، ح 336 .


. 

90/9/29::: 10:12 ص
نظر()
  
  

عده ای از جوانان حسین آباد فریدن که در کنار ساختمان دهیاری تجمع کرده اند .عکس عده ای از جوانان روستای حسین آباد در کنار ساختمان دهداری


90/9/22::: 1:45 ص
نظر()
  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

 ماه محرم ماه عزا بر همه شما تسلیت باد.

"انه لمکتوب عن یمین العرش ان الحسین مصباح هدی و سفینة نجاة"

{ همانا بر گوشه راست عرش نوشته شده که: حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است }

باعرض تسلیت و قبولی عزاداریتان در سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت ایشان و یاران باوفایش .

ضمن تشکر وقدردانی از دوستانی که ما را در رساندن پیام و فرهنگ روستای حسین آباد با ما همکاری کرده اند را از صمیم قلب داشته باشیم و امیدوارم که در زندگیشان موفق و موید باشند بخصوص جوانان روستای حسین آباد فریدن  که در دهه اول محرم الحرام با برگزاری عزاداری از قبیل سینه زنی و زنجیر زنی و کارهای دیگری که شایسته نوکری و خادمی امام حسین علیه السلام باشد را انجام داده اند.

و از جوانانی که برای امام حسین علیه السلام از دور یا نزدیک به روستا آمده بودند کمال تشکر را  می نماییم و هیأت ولی عصر(عج) روستای حسین آباد فریدن در این راستا با آنها همکاری خوبی را انجام داده است.‌ِ

کمال‌ تشکر را داریم‌ از‌ مداحان‌ اهل بیت‌علیه‌السلام که ما را در این دهه به فیض رساندند.امیدوارم که هر سال بهتر از این سال باشند. و با هماهنگی بیشتری مداحی بکنند.

دوستان عزیزم  این را بدانید امام حسین علیه السلام خود و اهل بیت خود  را به خاطر مداحی و عزاداری شما قربانی نکردند. فقط به خاطر خدا و نماز و دینِ اسلام،   خود و اهل بیت خود را در این راه قربانی کردند تا به ما درس شهادت و شجاعت و دلیری و ایمان به یگانگی خدا را بیاموزند نه اینکه تا نصف شب بر سر و سینه خود بزنیم و بعداْ نماز صبح ما قضا بشود یا خدای نکرده اصلاْ نماز نخوانیم .

 امام حسین (ع) و یارانش  نماز ظهر عاشورا را در زیر تیر دشمنان خواندند تا به ما بفهمانند که فقط برای  خدا و نماز و پایدار ماندن دین قیام کردند. نه به خاطر مال و هوسهای دنیوی.

امیدوارم که این ایام به شما کمک کند که در کارهایتان و اعمالتان موفق باشید و نماز خواندن را در اولویت کارهای نیکتان قرار دهید و این را بدانید که نماز کلید همه خوبی هاست و خداوند فرموده اند. نماز کلید بهشت است. و هر کس نمازش قبول باشد کارهای نیک آنها هم قبول می شود. امیدوارم که درس هایی را که  ماه محرم به ما آموخت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و کارهای زشت و بدی را که تا الان انجام می دادیم را ترک کنیم . و از خداوند بخواهیم که ما را جزو رهروان و عاشقان خالص و مخلص اباعبدالله و اهل بیتش قرار بدهد. انشاءالله.

امام حسین مطلبیزی وئرسین. ایشاالله (به زبان ترکی)


90/9/21::: 1:37 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ لطفاً فایل ارسالی من به نام سلام خدای مهربون را حتماٌ‌ تا آخر بخوانید خیلی خوب و اثربخش هستش ؟؟
+ پیـــش چـــــشم مــردم مستضعف ما بنز و ژیان هــــر دو مـــــاشیــــنند، اما این کــجا و آن کـجا
+ تیـــــغ جــــلادان کجــــست و ابـروی دلـدارکج هــــردو خـــون ریــزند، اما این:D کجـا وآن کجاB-)
+ خـــال مهــرویان ســیاه ودانــــه فــلفــــــل ســیاه هـــردو جانســـوزند امــا ایــن کجـــا وآن کجــــا آن یکــی بوزینه درکـــاخ و یکی در بـــاغ وحش هـــردو میمــــونــــند امـــا این کـــجا و آن کــجا
+ سلام
+ سلام به همه دوستان
+ سلام، دوستانی که دیشت یا امشب جشن عقد یا عروسیشون هستش ، تبریک عرض می نمایم، امیدوارم که خوشبخت بشید،
+ خواهری داد می زد گریه می کرد،می گفت:می خواهم صورت برادرم را ببوسم... اجازه نمی دادند. یکی گفت:خواهرش است،مگر چه اشکالی دارد؟بگذارید برادرش را ببوسد. گفتند:شما اصرار نکنید نمی شود...این شهید سر ندارد ! السلام علیک یااباعبدالله الحسین
+ سلام، درددل یه رزمنده؟؟؟ پشت میدون مین زمینگیر بودیم چند بسیجی داوطلب شدن با رفتن روی مین معبر باز کنن ، یکیشون چند قدمی رفت و دوباره برگشت، فکر کردیم ترسیده، بعد پوتین های خود را درآورد و داد به همرزمش، گفت تازه از تدارکات گرفتم، حیفه، مال بیت الماله،!!! پا برهنه رفت رو مین ؟؟؟ راستی با 3 هزار میلیارد تومان چند تاپوتین ...
+ سلام به همه دوستان چه آنانی که حاضرند و چه آنانی که غایبند؟؟!!! دروود!!!!